neděle 13. prosince 2015

Vepřová pečeně s jablky a krémovou polentou


Koupila jsem kotletu s kostí z domácího vepříka, tak jsem vymýšlela, jak ji připravit. Měla jsem v lednici zbytek ze dna vaku s jablečným moštem, který už se dětem nechtělo pít, protože je to děsně hustý, mami. Rozhodla jsem se tedy upéct maso s jablky a moštem. Výsledná pečeně je vynikající a dohromady s vypečenými jablíčky opravdu lahodná kombinace. Protože je kotleta maso poměrně suché, rozhodla jsem se pro pomalé pečení při nižší teplotě. Maso se krásně do měkka upeklo a v kombinaci s jablečnou šťávou nebylo vůbec suché.
Polentu jsem dělal podle receptu uvedeného zde.

Potřebujete:

  •  vepřovou pečeni, já měla asi kilo, ale kolik masa budete mít, je jedno, množství ostatních ingrediencí přizpůsobíte snadno
  •  sůl, pepř
  •  kmín, fenykl
  •  jablíčka, ideálně menší, kyselejší, mohou být klidně padaná jablky, která potřebujete spotřebovat, taková jsem měla i já. Použila jsem jich asi 5 – 7.
  •  pár snítek rozmarýnu, asi 10 lístků šalvěje. Pokud máte i jiné bylinky, použijte je, dala jsem kerblík, může být i tymián.
  •  4 stroužky česneku
  •  200 ml jablečného moštu
  •  200 ml bílého vína
  •  olivový olej nebo ghí na opečení masa

Maso osolte a opepřete, ze všech stran posypte lehce kmínem a fenyklem.
Jablka omyjte, neloupejte. Rozkrájejte na dílky a vykrájejte jádřince. Česnek nakrájejte na větší dílky.
Troubu zapněte na 150 °C.
Rozpalte pánev nebo rovnou pekáč, ve kterém maso budete péct, nalijte do něj olej a maso ze všech stran opečte prudce dozlatova. Vyndejte na talíř a ve výpeku opečte jablíčka, přidejte česnek a ještě krátce restujte, osolte a opepřete i jablíčka. 

Pak zalijte moštem a vínem. Vraťte zpátky maso, ještě povařte, ať to bublá.

Dejte navrch na jablka bylinky. Přiklopte a dejte do trouby na 2, 5 hodiny péct. Pak odkryjte a pečte ještě asi 15 minut odkryté.
Mezitím si připravte polentu.

Pokud v pekáči máte ještě hodně řídké omáčky, vyndejte maso z pekáče. Nastavte troubu na 180 °C a nechejte ještě odkryté péct asi 15 minut podle potřeby. Můžete omáčku zredukovat i na plotně. Dochuťte, pokud je třeba.

Maso naporcujte, podávejte s polentou a pečenými jablky s omáčkou.



Žádné komentáře: