středa 30. prosince 2015

Lososová pomazánka


Opět jeden z mých oblíbených receptů, kde s minimem námahy máte vynikající jídlo. Můžete ji mít jen tak k večeři, ale i jako pohoštění pro návštěvu a rozhodně zabodujete. Pokud ovšem budete chystat pro rybožrouty.

Potřebujete:
  •  150 g uzeného lososa, ale pozor, nekupujte úplný odpad v podobě sendvičového lososa, pokud nevíte, že je dobrý. Raději si kupte uzeného lososa plátky nebo v kuse a nasekejte na jemno. Já jsem koupila kousky v rusko – ukrajinské prodejně, kam občas pro lososa zajdu. Je prvotřídní, lepšího jsem jedla jen jednou, když můj taťka dostal uzeného divokého lososa od kamaráda, co žije v Kanadě. Ale jinak žádný z u nás běžně kupovaného mi tak jako tento nechutná. Nyní mívají v tomto obchodě i kousky, tak jsem je vyzkoušela a byly výborné.
  •  1 kelímek pomazánkového másla nebo žervé (200 g)
  •  100 g zakysané smetany
  •  2 vrchovaté PL majonézy
  •  1 PL kopru (může být i mražený)
  •  sůl
  •  citrónová šťáva z asi půlky citrónu, podle chuti
  •  kapary
  •  pečivo


V míse smíchejte všechny ingredience na pomazánku zatím bez lososa na hladký krém. Pak přidejte rybu a ještě promíchejte.
Natírejte na pečivo dle vlastního výběru. My jsme měli kváskový chleba, protože nám to tak chutná. Ale kdybych měla, použila bych tmavý finský chléb. Někdo ovšem rád bagetu nebo tousty. To už je opravdu na vás. Pokud máte rádi kapary, dejte je rovnou do pomazánky nasekané na kousky. Naše děti je nejedí, tak jsem posypala jen chlebíky pro rodiče.

Žádné komentáře: