středa 16. prosince 2015

Veveráčky


Výborné cukroví z pražených lískových oříšků. Recept mám od kolegyně Hanky z našeho dámského pracovního kolektivu. Jak jste asi už postřehli, mám tyhle variace na ořechové cukroví nejraději, když je trochu tvrdé, pak žvýkavé, mňam. Loni jsem je dělala poprvé a bylo to moje asi nejoblíbenější cukroví. Veveráčky jsou neskutečně jednochuché. Navíc jsem je udělala v bezlepkové úpravě. Budeme mít hosta s celiakií, takže jsem se snažila udělat aspoň nějaké cukroví, které by mohla naše drahá návštěva ochutnat.

Tak do toho.

Potřebujete:
  •  150 g pražených lískových oříšků nastrouhaných najemno
  •  oříšky na zdobení
  •  100 g moučkového cukru
  •  1 vejce
  •  a teď ingredience, kterou jsem vynechala – 1 vrchovatá PL strouhanky. I když jsem je dělala bez strouhanky, byly podle mne stejné jako loni, těsto se zcela nepatrně lepilo, asi víc než se strouhankou. Ale to jsem vyřešila jen občasným namočením prstů do vody.

Postup je snadný, opražte oříšky a nechte je zchladnout. Nastrouhejte je nebo namelte na jemno. Smíchejte s cukrem a vajíčkem, udělejte těsto. Pak si nabírejte prstem špetky, ze kterých dělejte malé kuličky, neměly by mít ani centimetr v průměru, zhruba by jednotlivé kuličky měly být velké asi jako lískové oříšky. Dávejte je na plech vždy 3 k sobě. Doprostřed vtlačte oříšek.

Dejte sušit do trouby na 100 °C na 30 minut a pak ještě na 120 °C dalších 15 – 20 minut. 

Musíte to vyzkoušet. V receptu od Hanky mám napsáno 30 minut na 100 °C, ale to moje ještě nebyly hotové, tak jsem přidala a krásně se mi dopekly. Neměly by moc zlátnout, pokud začnou, tak ven s nimi z trouby.

Žádné komentáře: