pondělí 14. prosince 2015

Nepečená perníková kolečka s kandovaným zázvorem


Recept mi dala přítelkyně Věrka s tím, že lepší cukroví nejedla. Její dcera Jana cukroví dělala, tak jsem ji poprosila o recept (Jani díky :-). Perník i kandovaný zázvor jako hlavní ingredience znějí velmi slibně. Tak jsem se pustila do díla. 

Hlavní problém, se kterým jsem se setkala, byl ten, že jsem si málem všechno těsto snědla už při přípravě, je to vážně silně přitažlivý materiál. Nedá se odolat. Jestli vám můžu něco doporučit kromě toho, abyste cukroví vyzkoušeli, je udělat je rovnou z dvojité dávky, rozhodně se to vyplatí. Do Vánoc bude jedna zaručeně pryč.

Potřebujete:
  •  100 g perníku na strouhání
  •  60 g másla pokojové teploty
  •  50 g moučkového cukru (nahradila jsem mletým hnědým cukrem)
  •  50 g mletých ořechů
  •  50 g kandovaného zázvoru (kostičky zázvoru nasekejte nožem na kousky asi velikosti červené čočky)
  •  1 PL rumu, ten doma nevedeme, tak jsem použila pomerančový likér, chce to trochu aromatického alkoholu
  •  1 PL citrónové šťávy
  •  mleté vlašské ořechy na obalení, stačí malá mistička

Perník nastrouhejte na jemno a smíchejte s máslem, přidejte cukr a ořechy, rum a citrónovou šťávu. Hnědý cukr, pokud potřebuji jemný až moučkový, melu v mlýnku na kafe (mám obyčejný elektrický tříštivý mlýnek s vrtulí), který jsem koupila speciálně pro své potřeby nikoli na mletí kávy. Důvod, proč jsem si jej pořídila, byl ten, že jsem neměla mlýnek na mák. Nechtělo se mi kupovat elektrický a připevňovací na linku už vůbec ne.
Výhoda práce v ženském kolektivu je, že u problémů podobného typu má vždycky někdo řešení. Zjistila jsem, že mák takto kolegyně melou už několik let. Tak jsem si mlýnek objednala a s úspěchem jej využívám. Je to naprosto geniální věc. Hned, bez práce a nepořádku máte mák namletý. A stejně snadno vyrobím z krystalového hnědého cukru jemný moučkový. Samozřejmě mluvíme o malých množstvích. Kilo by vám jednak chvíli trvalo vzhledem k velikosti nádobky a jednak byste mlýnku nejspíš zavařili motorek. Někdy jej použiji i na nějaké oříšky či semínka, udělá z nich až kaši, ale jak říkám, jen v malých množstvích.

Zpátky k receptu. Zpracujte hmotu do hroudy. 

Tu rozdělte na 2 – 3 díly, vyválejte válečky o průmětu do 3 cm. 

Zabalte je do potravinové folie a nechejte v lednici minimálně do druhého dne.

Pak nakrájejte na kolečka a obalte v mletých oříškách.

Skladujte v chladu (balkon, lednice).



Žádné komentáře: