sobota 19. prosince 2015

Jehněčí medailonky a teplým bulgurovým salátem

Začala jsem programově spotřebovávat zásoby z mrazáku. Jehněčí jsem měla z jara a je nejvyšší čas jej spotřebovat. Jehně bylo od farmáře, takže žádné velké porcování a se nekonalo. Měla jsem kotletky v kuse i s kostí. Protože sama si je nejsem schopná rozřezat, tak jsem je vykostila a nakrájela na malé medailonky.

Potřebujete:
  •  jehněčí maso na medailonky podle počtu osob a zdatnosti strávníků
  •  koření – oregano, drcený koriandr, sůl, pepř
  •  čili paprička nadrobno nebo sušené paprikové vločky, pálivé nebo ne, podle toho, co máte a jíte
  •  strouhaná kůra z bio citrónu
  •  bulgur, jemný nebo hrubý. Já jsem pro 4 nevelké žrouty dělala z 1 hrnku suchého.
  •  naložené olivy, nejlépe kvalitní velké chutné olivy, jestli budou zelené nebo černé nehraje roli, celkem po nakrájení 1 velká hrst
  •  čerstvé bylinky, co máte, ideální je oregano, měla jsem ještě kerblík, tak jsem jej použila, ale hodila by se i máta, dohromady potřebujete asi hrst najemno nasekaných bylin
  •  olivový olej
  •  citrónová šťáva
  •  Dijonská hořčice
Kotletky posypte kořením z obou stran, nastrouhejte na ně kůru a pokapejte olejem na prkýnku, proházejte tak, aby se maso olejem obalilo.

Bulgur připravte podle návodu. Olivy vypeckujte, pokud nejsou, nakrájejte na kousky. 

Zamíchejte je do bulguru, osolte a opepřete. Promíchejte, přidejte olivový olej, na moje množství mohly být tak 3 PL, ale lila jsem odhadem. Zakapejte šťávou z půlky citrónu a vše promíchejte. Nakonec přidejte 2 PL Dijonské hořčice, bylinky a zamíchejte. Nechte chvíli odležet.
Kotletky zprudka osmahněte na velmi malém množství oleje z obou stran, aby se maso zatáhlo. Pak zmírněte oheň a opékejte. My máme rádi spíš méně propečené. Mohla jsem je dělat tak 3 – 5 minut z každé strany, ale záleží i na tloušťce plátku, tenké budou rychleji. Moje měly asi 2 cm.

Podávejte s bulgurem, zakápněte zakysanou smetanou, pokud byste měli mátu, posypte jí jídlo na talíři

Žádné komentáře: