středa 9. prosince 2015

Přípravám navzdory aneb Zimní slunce, ledový koktejl na zahřátí


Dneska už jsem to vzdala. Budou přeci Vánoce, přijdou, ať je napíglováno nebo ne, ať mám napečeno nebo ne. Prostě budou a nejsou tu proto, abych si umyla okna a zpracovala všechny povrchy. Podstata je úplně jinde a měli bychom to všichni vědět a stále si to připomínat. Nejsem hyperuklízečka. To by vám nejlíp řekla moje maminka. Celé dětství jsem poslouchala, že jsem bordelář. To ovšem maminka nevěděla, o čem mluví, protože moji chlapečci jsou úplně jiný level. Skončilo to už tak, že jim do těch jejich pastoušek téměř nelezu, přeci jen duševní zdraví je významná hodnota.
Takže, co jsem vzdala. Přestala jsem řešit, jestli bude všechno tip ťop. Nebude a jestli to někomu vadí, je to jeho problém. Cukroví bude, to ano, ale jen trochu. Stejně to nakonec nedojíme a vyhazujeme pak plno luxusního nešizeného cukroví jen proto, že už mají všichni dost a nemůžou se na sladké ani podívat. A protože včas neodhadnu situaci, tak nemám v mrazáku čerstvé a voňavé cukrovíčko a unavené kousky tam na jaře cpát nebudu.
Venku je jaro, stále sklízím zelené listy kde čeho na saláty. Takže ani počasí s atmosférou moc nepomůže.
Dneska jsem měla jediné volné odpoledne v tomto týdnu. To rozhodlo. Nešlo to jinak. Stromeček už stojí v pokoji a svítí. 

Je úžasné, jak jedna změna v domě zařídí, že hned víte, že Vánoce jsou za dveřmi, atmosféra je zkrátka tady. Pomáhá to, pokud lítáte od jednoho k druhému a melancholická nálada a pocit vlastní neschopnosti mít vše pod kontrolou vám sedí za krkem, udělejte to. Jestli máte doma malé děti tak asi nebudete zrovna chtít zdobit stromeček 14 dní před svátky. Nazdobte si všechno ostatní. Věnujte tomu jedno odpoledne (pokud můžete) a uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe. Pusťte si nějakou vánoční hudbu (třeba Jablkoň, to je moje nejoblíbenější předvánoční muzika, když pominu koledy a americké písně, které si taky ráda poslechnu, dodá filmovou sváteční atmošku, co není taky k zahození).

A když už to tam bude, budete to cítit, dejte si tenhle báječný koktejl.

Potřebujete (pro dva): 
  • šťávu z asi 6 mandarinek, celkem 150 ml
  •  šťávu z 1 citrónu
  •  30 ml Bolsu Triple sec, pokud si občas nějaký koktejl děláte, kupte si ho, je hořko sladký s citrusovým aroma a koktejl odpíchne
  •  90 ml vodky
  •  2 větvičky rozmarýnu
  •  led

V šejkru smíchejte všechny tekutiny a nalijte je do širokých sklenic naplněných ledem. 

Rozmarýn pomněte v dlaních a dejte do koktejlu.


A teď může Kazbunda klidně přijít!


Žádné komentáře: