středa 29. dubna 2015

Bylinkové kyselo

Nikdy bych nevěřila, že si budu přát, aby nebylo moc hezky a pokud možno pršelo, protože to je počasí, kdy se opravdu na zahradě moc pracovat nedá. Každé jaro je to stejné, úplně tomu propadnu, okopávat, plet, sázet. Letos je to ovšem mnohonásobně horší. Rozhodla jsem se vytvořit potravinovou zahradu na zelené louce. To nebyl moc dobrý nápad, už několik dní mi musí manžel pomáhat při oblékání, není sval, o kterém bych nevěděla. A to jen chystám. Bude se dělat plot kvůli zvěři a pak záhony. Moc by se mi líbila přírodní zahrada, ale nevím, jsem schopna to zvládnout. Uvidíme. Zatím to vypadá tak, že po práci přijdu domů, převléknu se a jdu se smýkat po louce, ryji, kopu, vozím kolečka s kde čím. Večer domů a pokud nikdo nemá moc hlad, jsem nadšená, protože není, kdo by uvařil. Maximálně jsem schopna zmáknout něco rychlého. Blíží se ale třídenní víkend, tak doufám, že aspoň chvilka u plotny bude.
Prozatím tip pro majitele kvásku.
Rychlá výživná lahodná jarní polévka, která sama o sobě stačí k večeři. Pokud nemáte rádi kyselo a kyselé polévky, není pro vás ta pravá, ale pro jejich milovníky je to naopak příjemná obměna klasického kysela s houbami.

Potřebujete:
  •  2 PL oleje
  •  2 mrkve nahrubo nastrouhané
  •  2 brambory na malé kostičky
  •  1,5 l vývaru nebo vody
  •  ½ hrnku kvásku rozmíchaného s ½ hrnkem vody nebo vývaru
  •  hrnek nasekaných jarních bylinek (kopřivy, popenec, pampeliška, šťovík, co najdete)
  •  2 PL zakysané smetany, 2 PL šlehačky
  •  1 ČL cukru
  •  sůl, pepř

Na oleji osmahněte mrkev a brambory, zalijte vývarem. Vařte asi 15 minut. Přihoďte bylinky. Vlijte rozmíchaný kvásek, vařte asi 5 minut na mírném ohni. Dosolte, opepřete.
Nakonec se vhodí krupicové nočky, pokud to tak můžeme nazvat, které si uděláte na pánvičce. Je to výborné sypání do polívky.
Potřebujete:
  •  vejce, krupičku, máslo, sůl


Poměr je jednoduchý, na 1 lžíci másla nasypte 1 lžíci krupičky a zlehka opékejte, jak začne vonět (nesmí hnědnout, to už by bylo pozdě), vmíchejte 1 vejce a špetičku soli. Upravte jako míchaná vajíčka, která nejsou úplně do sucha, tak akorát. Vařečkou rozšťouchejte na kousky a hoďte do polívky. Můžete si takto připravit drobení, kolik chcete. Na tuto polívku jsem použila ze 2 vajec.



Žádné komentáře: