neděle 2. srpna 2015

Špagety s mušlemi

Jestli mi něco chybí, to je blízkost moře a ryby a mořské plody koupené ráno na trhu. Úplně to vidím, nevíte, co si vybrat dřív. Tedy takhle to samozřejmě vnímáme my, když jsem na dovolené a procházíme se po trhu. Pokud mám možnost vařit, vždycky něco koupíme a uvaříme. Jsem si jistá, že místní to mají jako rutinu - vlítnu tam, koupím kilo mušlí, tamhle ještě salát, nějaké pečivo, sýr a mažu domů.
Tak mušle u nás koupíte taky, i mražené vyloupané mívají docela pěkné, velké. Ty jsem použila i do svého receptu. On to je vcelku velmi prostý recept, ale pokud vám mušle nevadí (protože hodně lidí by něco takového nestrčilo do pusy :-)) a ještě jste tuto úpravu nezkoušeli, určitě to udělejte. Je to vynikající jídlo. Všechny chutě tak akorát vyvážené.

Potřebujete:
  •  asi půl kila mušlí, nechte je předem mírně povolit v misce, případně propláchněte v cedníku studenou vodou, abyste je osvobodili od ledu, který na nich bývá
  •  4 stroužky česneku na kostičky
  •  200 ml bílého vína
  •  půl kelímku šlehačky
  •  hrst sekané petrželky
  •  sýr parmazánového typu
  •  balík špaget

Dejte vařit vodu na těstoviny. V pánvi rozehřejte olivový olej a lehce osmahněte česnek, přidejte mušle, krátce opékejte, zalijte vínem a duste pod pokličkou asi 15 minut. Dejte vařit špagety.

Odklopte pánev a promíchejte, osolte, opepřete. Přidejte šlehačku a povařte do zhoustnutí omáčky. Zamíchejte nasekanou petrželku, trochu nechte na oblohu. Servírujte na špagetách, posypané sýrem a petrželkou.

Žádné komentáře: