pondělí 17. srpna 2015

Focaccia

Druh italského chleba, který můžete upravit na 1000 způsobů. Je ideální na léto jako příloha k salátům, ke grilovaným dobrotám nebo prostě jen tak samotná.

Potřebujete na 1 placku velikosti asi 25 x 30 cm:
  •  250 g hladké mouky
  •  10 g čerstvého droždí nebo tomuto množství mouky odpovídající množství sušeného (3, 5 g)
  •  180 ml vlažné vody
  •  1 ČL cukru
  •  ¾ ČL soli

Rozmíchejte kvasnice ve vodě s cukrem a chvíli nechte odpočívat. Přisypte mouku se solí, zadělejte vláčné nelepivé těsto.

Podle potřeby podsypte moukou. Já jsem zpracovávala v robotu a dohnětla na vále, podsypávat jsem musela minimálně. Nechte přikryté kynout asi 45 minut. 
Pak z těsta udělejte placku do pekáčku nebo na plech. Pekáček vymastěte olejem a vysypte hrubou moukou. Placka by měla být asi 1 - 1, 5 cm tlustá. Nechte přikryté kynout asi 30 minut. 
Pak polijte lehce olivovým olejem, nadělejte do placky prsty typické dolíčky. Teď je čas na oblohu, můžete dát olivy, sýr nebo rajčata, bazalku, různé sýry. Přidejte nějaké bylinky. Já jsem dala tenká kolečka malé cukety, kterou jsem předtím trochu pokapala a obalila olejem.

Pospala jsem rozmarýnem, plátky z 1 stroužku česneku a trochou parmezánu. Posolte, opepřete.

Rozpalte troubu na 220 °C.
Přikryjte a nechte ještě chvilku nakynout.
Dejte pekáč do trouby a pečte asi 20 minut, nechte lehce zezlátnout na povrchu.
Po upečení vyndejte z pekáčku na mřížku, nechte vychladnout.

Malý zbytek jsem měla ještě 3. den po upečení a stále byla výborná. 

Žádné komentáře: