úterý 9. června 2015

Těstoviny se zeleným chřestem a sušenou šunkou

Chřest je prostě lahůdka, které neodolám. 
Ve svém tažení za zeleninovou zahrádkou jsem se rozhodla zkusit vybudovat chřestoviště. Něco jsem nastudovala a zbytek je vůle Boží. Vykopala jsem první záhon. Naše část obce leží na dně bývalého rybníka, takže jsem narazila na modrý jíl. A to mluvím o hloubce zhruba 25 cm, hodlám produkovat chřest zelený, nemusím proto dělat permoníka a kopat zákopy. V našem případě bych stejně vykopala maximálně vodní kanál. Po první bouřce je z výkopu bazén. Musela jsem tedy přehodnotit lokalizaci, zapomenout na utrpení při kopání záhonu a naplánovala jsem nový, který bude nad drenáží pozemku, tudíž by měl být lépe odvodněn. Taky mě to mohlo napadnout dříve, ale jsem začátečník v oboru a tedy dělám chyby. Takže uvidíme, to mě teprve čeká. Semínka chřestu jsem již zasela v květináčích mám rozkošné nitky, ze kterých by mohly být sazenice. Pěkně rostou.
Zatím tedy musím vařit z chřestu kupovaného a snít o vlastní vzdálené úrodě.

Potřebujete:
  •  balení zeleného chřestu
  •  feta sýr nebo jiný podobný sýr
  •  pár plátků schwarzwaldské šunky
  •  trochu strouhaného sýru parmazánového typu
  •  olivový olej, sůl pepř
  •  těstoviny 

Těstoviny uvařte al dente.
Chřest byl krásný, neloupala jsem ho, jen odřízla spodní asi 2 cm. Pod hlavičkami svažte nebo dejte gumičku a vařte stejně jako v minulém receptu, vložte chřest do vařící osolené vody do vysokého hrnce tak, aby hlavičky zůstaly nad hladinou (opírám celý svazek o stěnu hrnce). Vařte asi 5 minut pod pokličkou nebo aspoň částečně zakryté. Vyndejte z hrnce a vložte do mísy s co nejstudenější vodou. Nechte okapat, nakrájejte na asi 5 cm dlouhé kousky, hlavičky dejte stranou. V pánvi rozpalte olivový olej, opečte chřest, opepřete. Na talíř dejte těstoviny, chřest, poházejte natrhanými plátky sušené šunky. Nadrobte bohatě čerstvý sýr a posypte parmezánem. Pokapejte olivovým olejem a strouhněte trochu pepře.

Dobrou chuť.

Zdena

Žádné komentáře: