pondělí 15. června 2015

Jahodová pěna

Jahody, jahody jahody. Když je sezóna, je jich opravdu plno. Přemýšlíte, co s nimi?
Zatím jsem nedělala marmeládu, ta je ještě na seznamu. Snědeno je plno misek s jogurtem, cottage a podobné varianty, padlo i Prosecco. Tahle pěna s jahodami a želatinou je velmi jednoduchý a výtečný dezert.
Potřebujete:
  • 750 ml rozmixovaných jahod
  • 5 lžic cukru nebo podle chuti
  • 1 dobrá šlehačka (40% z Kunína je fajn)
  • 12 plátků želatiny (na 1 l tekutin, případně prášková na 1 litr)
  • dezertní piškoty případně můžete použít i upečený vlastní korpus dle zvyku (pak už není dezert tak rychlý, ale je víc "domácí") 
Postup je velmi jednoduchý. Želatinu připravte podle návodu. Ušlehejte šlehačku. Vmíchtejte rozpuštěnou želatinu do jahodové směsi a pak opatrně přimíchejte ušlehanou šlehačku.

Jakou formu zvolíte je na vás, použila jsem hranatou formu na chlebíček, vyložila potravinovou folií, na dno jsem dala piškoty a nalila do ní jahodovou hmotu. Šlo by to udělat i obráceně, nejdřív hmotu, navrch piškoty. Dala jsem ztuhnout do lednice, asi po 2-3 hodinách jsem povrch přikryla také folií, aby dezert v lednici nechytal pachy. Před servírováním jsem pak jednoduše celou formu tak, jak byla v lednici přiklopila skleněným prkénkem a otočila, celý dezert se vyklopil, shrnula jsem folii a nakrájela, zbytek zase přikryla folií a poklopila formou a otočila i s prkénkem vzhůru nohama a vše zase uložila do lednice. Pokud použijete dortovou formu, je to jednodušší, jen krájíte po sundání obvodu. Pěna je pěkně tuhá, tak akorát, příjemně nakyslá, osvěžující. prostě jahodová.



Žádné komentáře: