pondělí 1. června 2015

Treska na zelenině ve smetanové paprikové omáčce

Koupila jsem filety tmavé tresky a fenykl. Přemýšlela jsem, jak tyto suroviny použít a vzpomněla jsem si na recept, který mě kdysi zaujal na internetu, sice jsem si už nepamatovala detaily, ale líbíla se mi omáčka z pečených paprik. Nepoužila jsem pečené, ale sterilované papriky a ostatní zeleninu, kterou jsem měla po ruce a dle mého soudu se k rybě dobře hodila. Jídlo nám moc chutnalo, kombinace chutí je skvělá. Tmavá treska má vynikající maso, ze kterého ani po delším pečení nevznikne kaše. Určitě se nebojte a recept vyzkoušejte.
 Potřebujete:
  •  3 filety z tmavé tresky nakrájené na 1/3
  •  jemná kořenící směs na ryby dle vaší chuti a zvyku na ochucení ryb, jinak stačí lehce osolit a opepřit
  •  1 fenykl, 2 střední mrkve, 2 větší brambory, 1 větší nebo 2 menší pastiňáky nebo petržele, petrželka na posypání zeleniny
  •  miska sterilovaných červených paprik (asi 300 g), případně můžete použít papriky pečené
  •  1 střední palička česneku
  •  hrst čerstvé bazalky
  •  olivový olej, sůl, pepř
  •  250 ml šlehačky
  •  100 ml suchého bílého vína
  •  hrst strouhaného Parmezánu


Zeleninu nakrájejte na jemné nudličky, na kořenovou můžete použít škrabku a nastrouhat ji na tenké pásky. Brambory na tenké hranolky.

Pro zkrácení celkové doby pečení je dobré pokrájenou zeleninu vhodit na asi 5 – 7 minut do vroucí osolené vody a povařit, lépe nejdřív brambory na 5 minut a pak přihodit zbytek na dalších 5 minut (neudělala jsem to, musela jsem pak přidávat ve finále určitě 15 minut doby při pečení).
Rozpalte troubu na 180 °C.
V pánvi na olivovém oleji opékejte krátce česnek s paprikou a bazalkou. Umixujte a přidejte šlehačku, bílé víno, sýr, sůl a pepř dle chuti.
Do pekáče dejte všechnu promíchanou zeleninu, poklaďte porcemi ryby a zalijte omáčkou. 


Přikryjte alobalem. Dejte do trouby na 30 minut. Pak velmi opatrně sundejte alobal, pozor na horkou páru pod ním. Zkuste, zda je zelenina měkká, pokud ne, ještě jen volně položte alobal na pekáč a dalších 10 minut pečte přikryté. Pak pečte odkryté asi 10 – 15 minut, můžete ještě troch přidat teplotu, na 190 °C. Nechte zezlátnout.
Pak už si můžete pochutnávat. Jídlo je dobré i ohřáté k obědu :-).


Žádné komentáře: