neděle 28. června 2015

Tvarohové knedlíčky s jahodami


Jídlo, které je mi vzpomínkou na tetu, sestru mojí babičky. V době studií jsem vždy jednou týdně chodila k tetě a strejdovi na návštěvu spojenou s obědem. Teta dělávala tyhle noky jen posypané moučkovým cukrem a polité máslem, nepamatuji si už, jestli dávala i tvaroh, ale v každém případě byly móóc dobré. Už tenkrát, kdy jsem sama prakticky nevařila, jsem si od ní opsala recept. Samozřejmě jsem v té době neměla tušení, jaká kvalita tvarohu je nezbytná, bylo krátce po revoluci a po pravdě ani netuším, jestli byl v obchodě jiný tvaroh než balený v kostce. Když jsem pak sama po letech začala těsto dělat, velmi rychle jsem si ověřila, že tvaroh ve vaničce NE. Ale v podstatě až teď, kdy kupuji hrudkovitý farmářský tvaroh buď na trhu, nebo pro mne naprosto nejlepší tvaroh, který jsem objevila, od Orrera v jejich podnikové prodejně. Jestli máte možnost, určitě jej vyzkoušejte. Jak tvaroh vypadá, je vidět na fotce, jeho konzistence je velmi měkká, ale není v něm přebytečná voda. Když jsem jej použila na moravské koláče, stačilo přidat žloutek, ochutit a mohla jsem si ukoulet kuličky na náplň do koláčků.

Potřebujete:
  •  250 g tvarohu
  •  1 vejce
  •  4 vrchovaté PL hrubé mouky nebo dětské krupičky
  •  špetku soli

Pro 4 strávníky dělám ze 3 dávek, záleží na hladu :-). Když vidím, že jsem nakoulela víc, než sníme, schovám zbylé syrové knedlíčky na tácku pod fólií v lednici, vydrží až 3 dny. Uvařím je později, třeba jako dezert.
Postup je jednoduchý, všechny ingredience smíchejte v robotu. Těsto, které vznikne je hodně kypré, lehké, tvarohové. Pokud máte klasický tvaroh v kostce, bude na 90 % potřeba přidat trochu mouky, u tvarohu, který kupuji, to třeba není. Udělejte kuličky velikosti 2 – 3 cm v průměru, pracujte na hrubou moukou posypaném válu. 

Vařte v horké vodě, když vyplavou, tak ještě asi 5 minut.


Podávejte s krájenými jahodami nebo jiným ovocem, posypané moučkovým cukrem, s tvarohem nebo zakysanou smetanou a polité máslem.

Žádné komentáře: