neděle 3. dubna 2016

Krevetové špízy

Poprvé jsem zkusila v Makru koupit krevety nevařené, syrové. Vzala jsem pro 2 osoby 500 g balení velikosti 40/60. Krevety byly čerstvé a krásné a opravdu výborné.

Příprava je velmi jednoduchá, chvíli mi trvalo je oloupat, což by asi nebylo úplně nutné, ale napřed jsem je krátce marinovala, tak jsem si říkala, že marináda se lépe „vsákne“.
Vlastní grilování špízů je tedy bleskovka a doporučuji velmi mít už vše ostatní připravené. Já jsem pracovala velmi intuitivně a dala jsem krevety do trouby vysoko pod velký gril silně rozpálený (dle našeho programu). Mezitím jsem chtěla rychle opéct tousty a umíchat majonézový dip. To jsem se ovšem přepočítala. Věděla jsem sice, že to bude krátké grilování, ale tohle bylo rychlostí blesku, z každé strany tak 3 minuty. Čili jsem volala manžela, aby rychle udělal tousty a já umíchala dip. Naštěstí jsem už měla připravený salát.

Potřebujete:
  •  500 g čerstvých krevet pro 2 osoby na hlavní jídlo, pokud je budete dělat jako předkrm, bude vám určitě stačit polovina i méně nebo jídlo bude pro 4 – 5 osob.
  •  2 červené chilli papričky nakrájené nadrobno, semínka buď vyndejte, nebo ne, podle toho, kolik snesete. Ale běžně prodávané dlouhé červené papričky skoro nepálí.
  •  4 stroužky česneku nadrobno nakrájené
  •  3 – 4 PL olivového oleje (jiný než extra panenský nepoužívám)
  •  šťávu z půlky limetky nebo citrónu
  •  hrst nasekaného listu koriandru nebo zelené petrželky (podařilo se mi v Makru za 30 korun koupit doslova pugét koriandru).
  •  sůl, pepř
  •  zelený listový salát, polníček, zkrátka co máte
  •  dip
  •  bagetu nebo tousty


Krevety nejdříve oloupejte, nechejte hlavu a ocásek. 

Pak každou na hřbetu nařízněte podélně a vydejte střívko. As není úplně nutné to dělat. Běžně kupuji krevety vařené a jen je lehce opeču na másle a ty jsou celé neloupané, loupeme je až při jídle a střívko nikdo neřeší. Ono ale zároveň zlepšíte impregnaci marinádou.

Na tu smíchejte papričky, česnek, olej, limetovou šťávu a bylinky. Potom dejte krevety do hlubokého talíře a na ně nandejte marinádu a pořádně promíchejte. 

Dávejte pozor, pokud pracujete rukama. Na hlavě mají místy velmi ostrý krunýř a můžete se solidně píchnout. Vím, o čem mluvím. Dejte je do lednice odpočinout asi na 10 minut.
Omyjte listový salát nebo směs různých salátů a připravte si zálivku podle vaší volby.

Na dip potřebujete:
  •  2 PL majonézy
  •  3 – 4 PL zakysané smetany
  •  sůl, pepř, citrónovou nebo limetovou šťávu dle chuti
  •  2 ČL tabasca nebo podobné pálivé omáčky
  •  ½ nastrouhaného středně velkého stroužku česneku
  •  2 ČL sladkokyselé asijské omáčky, pokud máte nebo můžete použít i kečup :-)
  •  1 PL sekaného koriandru nebo petrželky
  • Vše smíchejte a dochuťte.


Vyndejte z lednice krevety a napichujte na špejle nebo špízové jehly. 

Já jsem je pak grilovala v troubě (v létě půjdou samozřejmě na gril) tak, že jsem na plech dala rošt u z trouby (omytý) a na něj pak špízy. Dávala jsem krevety na bambusové špejle po 4 a špízy jsem pak šikmo vyskládala na rošt. Všechno pěkně drželo. Dala jsem plech pod gril do trouby. Po 3 minutách už vypadají krevety skoro hotové, tak jsem je rychle vytáhla a otočila špízy na další 3 minuty. 

Rozhodně dávejte pozor. Vyndejte vše na velký talíř a můžete si pochutnat.


Podávejte se salátem, dipem a toustem nebo bagetkou.

Žádné komentáře: