úterý 27. října 2015

Kapustové lupínky neboli kale chips a ekologický postřik proti nepřátelskému hmyzu k tomu


Lépe řečeno lupínky z kadeřavé kapusty. Při údržbě záhonu a protrhávání obešlých listů se mi povedlo ulomit i 2 úplně zdravé listy. Nebylo je jak užít, tak jsem si vzpomněla na tuhle vychytávku. Kdysi jsem je už zkoušela, ale úplně jsem zapomněla, jaká je to dobrota. Navíc geniálně jednoduchá na přípravu. Určitě se nebojte recept vyzkoušet.

Potřebujete:
  •  listy kadeřavé kapusty
  •  olivový olej
  •  sůl, pepř či jiné koření, které máte rádi, myslím, že curry by mohlo být taky moc dobré, prozatím ale nemám vyzkoušeno

Listy kapusty řádně omyjte, s oblibou na spodní straně bývají uhnízděné mšice či jiné mršky. Prakticky se mi nestalo, že bych na kapustě neměla molice.
Mimochodem jsem letos vyzkoušela homemade postřik, který opravdu zabral, jen se muselo párkrát opakovat, ale na čas byl klid a to s ekologickým prostředkem prakticky zadarmo. Do ¼ litru vody jsem dala 1 ČL ekologického prostředku na mytí nádobí (kupuji v DM drogerii, je bezbarvý, za pár korun) a 2 PL rostlinného oleje. Vše jsem nalila do nádobky postřikovače a před použitím protřepala. Po 4 – 5 dnech je třeba postřik opakovat, i víckrát, ale zabral mi.

Troubu rozpalte na 140 °C.

Omyté listy nechte okapat a pak natrhejte na kousky požadované velikosti, v průměru kolem 5 cm. Dejte na plech a pokapejte olivovým olejem, posolte a opepřete. Proházejte. 

Dejte plech do trouby na 10 minut. Pak kousky kapusty opatrně, ale rychle obraťte, nemusíte po jednom, stačí přeházet obracečkou. Zapněte na dalších 10 minut. Vyndejte z trouby a přendejte do misky. Pak už se můžete napást. Tak to alespoň probíhalo u nás.

Žádné komentáře: