sobota 18. června 2016

Jamaiské curry z kozího masa


Kůzlečí maso jsem koupila od chovatele, když odpadl původní zájemce a ptali se mně, jestli nemám zájem. Jehněčí občas mívám, ale kozí jsme ještě neměli. Zkušenosti s ním nemám žádnou, ale z různých cestopisných dokumentů, kde se koza vaří v kotlíku se spoustou koření, jsem usoudila, že tak nějak bych chtěla jídlo připravit také. Ne že bych roztápěla ohniště pod kotlíkem, ale princip pomalé přípravy s voňavým kořením jsem chtěla zachovat. 


Hledala jsem na internetu inspiraci a našla jsem asi 2 hlavní skupiny receptů. Jedni upravovali curry po indicku, ve druhé druhé skupině byly jamaiské recepty. Pak mezi tím sem tam něco, ale tohle převažovalo. Samozřejmě jsem se rozhodla vyzkoušet Jamaiku. Existuje přímo jamaiská curry směs. Tu jsem tedy neměla čas dělat, dávala jsem maso péct v 10 hodin večer, po celém zahradně pracovním dnu. Ale v receptu, který jsem nakonec použila, bylo uvedeno, že pokud nemám jamaiské curry koření, mám svou směs smíchat s podílem mletého nového koření, tak jsem to udělala. Recept jsem si taky upravila dost významně, pokud se postupu týká. Už jsem prostě nehodlala stát u hrnce a taky s žebry, která jsem měla připravená, by nešlo postup držet. Takže jsem si recept přizpůsobila, jak postup, tak trochu ingredience. Inspiraci jsem našla zde - http://www.simplyrecipes.com/recipes/jamaican_goat_curry/

Potřebujete:
  •  žebra z půlky kůzlete (případně jehněčí, pokud máte), maso nechejte aspoň hodinu při pokojové teplotě, než jej začnete upravovat
  •  6 PL curry koření
  •  10 kuliček drceného nového koření
  •  4 – 5 prolisovaných stroužků česneku
  •  strouhaný zázvor, kus velký asi 7 cm
  •  1 – 2 drcené sušené chilli papričky
  •  ½ hrnku rostlinného oleje
  •  sůl, celkem asi 2 ČL
  •  1 konzervu rajčat
  •  1 konzervu kokosového mléka
  •  300 ml vody


Rozehřejte troubu na 160 °C:
V misce smíchejte koření s drcenou papričkou, česnekem a zázvorem. Přidejte olej a udělejte pastu. Osolte. Pastou potřete maso a dejte do pekáče. Podlijte rajčaty, přidejte kokosové mléko a vodu a dejte na 3 hodiny péct. Protože je omáčky hodně a maso je ponořené, pečte odkryté. 

Omáčka se při pečené zredukuje.

Po upečení vyndejte maso na vál a oberte z kostí. Podávejte s omáčkou a rýží nebo bulgurem či kuskusem. To jsme měli my a byla to výborná kombinace. Sice trochu nejamaisky, spíš to nakonec byla fusion varianta s marockou kuchyní. Ale fantasticky voňavé, pikantní, pikantní jídlo.
















Žádné komentáře: