pondělí 27. dubna 2015

Salát s červenou řepou, bulgurem a křenovou zálivkou

Výborný salát, který poslouží s přehledem jako hlavní jídlo.
Potřebujete (na 2 porce):
  • zelený salát, měla jsem jeden baby gem a hrst zelených lístků, které jsem posbírala na zahradě (polníček, roketa, mladé listy červené řepy, která ještě byla v záhoně, pár špenátových listů, po letošní zimě tam toho je docela dost k občasnému sběru, plantáže nemám)
  • asi 1,5 hrnku hotového bulguru, připravte podle návodu na obalu. Připravila jsem z hrnku sušeného a z tohoto množství jsem použila asi 1/3, ostatní použiji později na salát do práce
  • 1 – 2 vařené či pečené červené řepy na kousky (řepu peču omytou, nakrájenou na kousky pokapanou olejem, posolenou s trochou tymiánu na plechu 20 - 30 minut na 200 °C, ke konci hlídám, když je měkká, vyndám)
  • zálivka: 2 PL majonézy (ideálně domácí), 3 PL zakysané smetany, 1 PL strouhaného křene, sůl dle chuti, trochu vody, nakonec zálivku trochu nařeďte, musí zůstat hustší, ale na salát ji nakapete lžicí. Pokud byste dělali salát pro více lidí, musíte znásobit množství ingrediencí.
  • feta sýr nebo balkán, ještě lépe čerstvý kozí sýr
  • masa, měla jsem roastbeef, který se ke všemu báječně hodil, kvůli tomu jsem vlastně salát vymýšlela. Ale mohou být i nakrájená opečená kuřecí prsíčka nebo jiné libové maso či tofu.

Pak už je vše velmi jednoduché.
Na hluboký talíř dejte hromádku bulguru podle hladu jedlíka. Zasypte trhanými listy salátů. Poházejte kousky řepy a masa. Nakonec pokapejte vydatně zálivkou.


Žádné komentáře: