čtvrtek 17. března 2016

Rychlý koláč z jogurtového těsta


Recept jsem dostala od kolegyně, vlastně jsem si o něj řekla, když jsem koláč ochutnala. Je to ten typ těsta, které máte umíchané, než se vám rozpálí trouba. Je to skutečná rychlovka. Ovoce můžete použít různé, čerstvé, mražené i kompotované.
Recept jsem si trochu upravila, jeden kelímek mouky jsem nahradila moukou celozrnnou, použila jsem ji i do drobenky a místo bílého cukru jsem dala hnědý. V původním receptu je 1 sáček prášku do pečiva, ten jsem nahradila 2 ½ ČL kypřícího prášku z vinného kamene.

Potřebujete:
  •  2 kelímky bílého jogurtu (150 g)
  •  1 kelímek (od použitého jogurtu) hnědého cukru – dala jsem necelý
  •  2 kelímky mouky, 1 polohrubé, 1 celozrnné pšeničné mouky
  •  40 g rozpuštěného másla
  •  2 celá vejce
  •  2 ½ ČL kypřícího prášku z vinného kamene
  •  drobenka
  •  ovoce

Rozpalte troubu na 180 °C.
Postup je jasný, jen přečtete seznam ingrediencí. Všechno smíchat, dát do vymazané nebo papírem vyložené formy (měla jsem cca 30 cm kulatou), můžete si při tom pomoci mokrýma rukama, těsto poťapkat, aby bylo rovnoměrně rozložené.

Navrch dejte ovoce a drobenku.

Dejte péci na 45 minut a ke konci podle potřeby můžete pár minut přidat, já jsem přidala 5 minut, ale i bez toho byl koláč upečený, my máme ale rádi trochu tmavší, tak proto 5 minut.

Koláč je dobrý jen tak. Ale podle použitého ovoce můžete přidat třeba kopeček zmrzliny, šlehačku nebo vanilkový krém. Výborná je i zakysaná smetana a pokapat medem nebo javorovým sirupem.


Žádné komentáře: