pátek 11. března 2016

Černá Beluga čočka


Černou čočku jsem ještě nezkoušela, ale moc se mi líbila, takže bylo nezbytné ji zakoupit :-).
Přemýšlela jsem, jak ji připravím. Nakonec jsem se rozhodla, že zkusím tak trochu curry verzi.
Dá se jíst samotná i jako příloha, což mám také v plánu, chystám se na rybu.
Černou čočku nemusíte namáčet předem, netrvá dlouho ji uvařit, tak kolem 30 minut. Solila jsem až ke konci, ale snad to ani není nutné, prý se může dříve.

Potřebujete:
  •  černou čočku Beluga, množství záleží na vás, kolik obvykle používáte a také jaký je cíl vaší cesty. Ale jak jsem psala, můžete toto jídlo připravit jako hlavní chod i jako přílohu, takže můžete uvařit víc najednou.
  •  5 středních mrkví nakrájených na kostičky (na 500 g balení čočky)
  •  2 malé cibule nakrájené nadrobno
  •  4 stroužky česneku taktéž
  •  1 vrchovatá PL ghí nebo 2 PL oleje
  •  1 ČL římského kmínu rozdrceného v hmoždíři
  •  2 – 3 ČL curry koření (podle vydatnosti)
  •  2 ČL paprikových vloček sladkých nebo 1 ČL sladké papriky
  •  ½ ČL chilli
  •  1 malý bobkový list
  •  3 PL domácího rajského protlaku nebo 2 kupovaného (bývá hodně koncentrovaný, tak raději po použití 1 PL zamíchejte a ochutnejte)
  •  sůl
  •  voda nebo vývar
Do rozehřátého hrnce dejte ghí nebo olej a nechejte zesklovatět cibulku, pak přihoďte česnek a římský kmín a krátce opečte. Přidejte mrkev a ještě osmahněte.

Nasypte propláchnutou čočku, promíchejte, dejte zbývající koření, protlak a zalijte vodou tak, aby byla čočka akorát ponořená. Přiklopte a na mírném ohni nechejte probublávat. Občas se do hrnce podívejte a přidejte podle potřeby trochu vody. Když je čočka skoro měkká, osolte. 

Po uvaření do měkka, pokud ještě zbýbá v hrnci více vody, vařte odkryté, lehce můžete přidat teplotu a tekutinu zredukovat.
Čočka je výborná, chutí podobná klasické zelené čočce, na kterou jsme u nás zvyklí. Má ale výhodu, že se nerozvaří a zůstane pěkně ve slupce. Pro tuto vlastnost je velmi vhodná i do různých salátů.






Žádné komentáře: