úterý 15. března 2016

Opečený pastinák s kroupami aneb pastinákové kroupoto


Výborná, rychlá večeře. Místo krup byste mohli použít špaldu nebo bulgur. Já jsem po kroupách sáhla proto, že jsem na ně jednoduše měla chuť. 

A ten parádní pastinák jsem na podzim koupila na farmářském trhu a kupodivu mi i krásný vydržel až do teď. Tak jsem si řekla, že je škoda nechat ho zkazit. Pán, co ho prodával, říkal, že se při vykopávání pořádně nadřel. Některé byly dlouhé až půl metru s tenkým ocáskem. Obdivuhodné je, že se mu je podařilo vykutat celé.

Potřebujete:
  •  pastinák (případně můžete nahradit petrželí), já jsem měla 3 velké a jídla jsem nadělala 4 obstojné porce
  •  kroupy, měla jsem necelé půlkilové balení, tak ¾ pytlíku. Propláchněte a uvařte je v osolené vodě na skus, nerozvařte. Trvá to asi 20 minut.
  •  2 malé vařené červené řepy (ty jsem tentokrát vyndala z mrazáku)
  •  5 stroužků česneku
  •  olivový olej
  •  2 ČL sušeného tymiánu, sůl, pepř
  •  1 hrst strouhaného tvrdého sýru (parmezánového typu ideálně)
  •  Feta nebo jiný podobný sýr na posypání 

Pastinák oloupejte a nakrájejte na kostičky. 

Na rozpálenou pánev (wok ideálně) nalijte asi 3 PL olivového oleje, na něm jen velmi krátce opečte nakrájený česnek, posypte tymiánem a přidejte pastinák. Opékejte na středním plameni, míchejte. Po chvíli osolte a opepřete a pečte dozlatova. Pak přimíchjte uvařené kroupy, podle chuti dosolte, opepřete. Pokapejte ještě olejem, ať není jídlo suché. 

Nakonec přidejte na kostičky nakrájenou červenou řepu a parmezán, promíchejte.


Na talíři porce posypte drobenou Fetou a pokapejte ještě jednou olejem.







Žádné komentáře: