středa 24. února 2016

Zapečené těstoviny s hlívou, kadeřávkem a mozzarellou


Původně jsem se chystala udělat jídlu gnocchi, ale…
Domů jsem přijela v šest večer utahaná jako kotě. Chvíli jsem si sedla, pak jsme s mužem mým drahým vypili čaj a už jsem si ani nedovedla představit, že vůbec budu muset vařit, natož motat nočky.
Ale měla jsem koupenou hlívu, od včerejška připravený kadeřávek ze zahrádky, tak jsem se na jídlo, jak jsem si ho vymyslela, těšila. Zachránily mě čerstvé těstoviny v lednici, které jsem koupila v Lidlu a nějak zatím nepřišly ke slovu. Tak teď byla jejich chvíle. Nakonec jsem se tedy pochlapila a vařila.
Byla to dobrá volba. Moc nám chutnalo a manžel prohlásil, že bych měla mít ještě rubriku – jak to hodnotí můj muž, že by mi za obzvlášť vyvedené kousky přiděloval body neboli bobíky, jak jim říká náš mladší syn. Má z nás legraci, když na cestách hledáme podle Tripadvisoru restaurace, kde chceme jíst. Vždycky se ptá, kolik neboli "kolipak" to tady mělo bobíků. Jako že jsme trapný, když to studujeme předem :-).
Takže pokud by se hodnotilo, jídlo by si opravdu zasloužilo bobíků hodně. Obě hlavní suroviny mají svoji jemnou chuť a spolu dohromady s troškou koření jde o velmi lahodný pokrm.
Z uvedeného množství surovin by se určitě 6 lidí najedlo.

Potřebujete:
  •  kadeřávek nebo i zelené listy kapusty, vše natrhané na kousky. Celkem toho byl vrchovatý hluboký talíř v čerstvém stavu
  •  300 g hlívy nakrájené na nudličky
  •  4 stroužky česneku
  •  sůl, pepř
  •  1 ČL čerstvého rozmarýnu nebo ½ ČL sušeného
  •  ½ ČL sušeného tymiánu (píšu, co jsem dávala já - neboli, co jsem měla, pokud máte po ruce čerstvý tymián, klidně jej použijte)
  •  špetka kmínu, opravdu jen malinko, pár semínek
  •  ½ ČL uzené sladké papriky
  •  olivový olej
  •  2 x 250 g balení čerstvých těstovin, můžete ale s úspěchem použít gnocchi nebo špecle, případně normální těstoviny, těch bych ale nedávala celé balení, jen asi ¾ balíčku. Nepřekonatelné budou čerstvé domácí těstoviny.
  •  hrst strouhaného sýru parmezánového typu
  •  2 balení mozzarelly

Na rozpálený wok dejte asi 4 PL olivového oleje, jen velmi krátce osmahněte nakrájený česnek a přidejte hlívu. Opékejte, přidejte bylinky a koření. Po pár minutách osolte a pokračujte v opékání na středně prudkém plameni, nesmíte houbu dusit. Pustí trochu vody, ale ta se postupně vyvaří, osmahněte hlívu dozlatova.

Mezitím, co se opéká hlíva, v hrnci v osolené vroucí vodě krátce povařte kapustu, stačí 5 – 7 minut. Ochutnejte, neměla by být uvařená úplně do měkka. Pak slijte, můžete ji propláchnout studenou vodou.

Rozpalte troubu na 200 °C.
Těstoviny uvařte na skus.
Pekáček vytřete olivovým olejem. Na dno dejte těstoviny, posypejte je hlívou a tvrdým sýrem. Navrch přidejte kadeřávek a zasypte bohatě mozzarellou nastrouhanou na hrubém struhadle.


Dejte zapéct na 20 minut.



Žádné komentáře: