úterý 26. května 2015

Listový salát s pečeným masem a fenyklem

Lépe řečeno jde o salát se zbytky z pečeného masa. Měla jsem upečenou krůtí kýtu a na večeři pro tři už by to nedalo. Tak jsem měla na vybranou buď sendviče, nebo salát. Volila jsem druhou možnost i z důvodu řekněme menší vydatnosti krmě. Ovšem i ta je lehce narušena zálivkou, ale k pečenému masu prostě musí být zálivka, které si všimnete.
Potřebujete:
  •  listový salát (případně více druhů), množství záleží na počtu a kondici strávníků
  •  fenykl (zelenina), měla jsem půlku
  •  pečené maso, množství opět dle toho, co zbylo, případně pro kolik lidí jídlo připravujete. Při 3 jsem měla asi 1, 5 hrnku trhaného masa
  •  čedar nebo jiný výraznější sýr, dobrá by byla i feta nebo balkán, stačí pár strouhanců na talíř

Na zálivku pro 3:
  •  2 PL majonézy
  •  2 PL zakysané smetany
  •  3 PL vody, pokud bude zálivka příliš hustá, ještě trochu opatrně přidejte
  •  1 ČL Dijonské hořčice
  •  2 ČL hrubozrnné hořčice, měla jsem anglickou, která se chutí výborně hodila
  •  sůl, pepř
  •  případně malá lžička medu, já jsem nepoužila, ale někdy je hrubá hořčice dost kyselá a lehce přisladit se hodí



Postup je velmi jednoduchý, umyjte a osušte salát. Používám odstředivku na salát, považuji ji za jednoho z největších pomocníků v kuchyni, pokud děláte saláty a ještě ji nemáte, neváhejte. Fenykl nakrájejte na tenké proužky. Maso natrhejte na malé kousky. Na talíř dejte salát, posypte nakrájeným fenyklem a nandejte maso. Navrch nastrouhejte sýr a lžícemi křížem krážem pokapejte zálivkou, na kterou jste smíchali všechny ingredience. Pokud jste měli na fenyklu nějaké lístky, nakrájejte je do zálivky.

Žádné komentáře: