úterý 8. září 2015

Čokoládová buchta s cuketou


Já vím, je to samá cuketa. Ale když je úroda veliká, tak zkrátka hledám, jak ji zužitkovat a pochutnat si. Všechny recepty, které jsem vám napsala, nám opravdu moc chutnaly. Pochutnal si i manžel a ten rozhodně není na nějaké recepty typu cuketa 100 krát jinak. Musím vymýšlet tak, aby to i jemu chutnalo, neboli - ani byste neřekli, že v tomhle koláči je cuketa. Oloupala jsem ji, abych eliminovala zelené kousky v těstě (mně by nevadily) a vlastní cuketa pak těsto krásně zvláční. Chuť nese čokoláda a vlašské ořechy.
Potřebujete:
  •  2 hrnky strouhané cukety osolte ½ ČL soli, nechte chvíli stát, tekutinu pak vyždímejte
  •  2 ½ hrnku hladké mouky
  •  1 hrnek cukru
  •  1 ČL sody
  •  ½ ČL prášku do pečiva
  •  1 hrnek slunečnicového oleje
  •  ¼ hrnku kvalitního kakaa
  •  3 vejce
  •  50 g sekané tmavé 70 % čokolády
  •  ½ hrnku sekaných vlašských ořechů
  •  ½ ČL skořice
  •  1 ČL vanilkového extraktu
  •  ½ hrnku mléka nebo podmáslí

Rozpalte troubu na 180 °C.

Smíchejte zvlášť suché a vlhké ingredience, promíchejte dohromady. Nakonec přimíchejte čokoládu a ořechy. Nalijte těsto do vymazané formy. Měla jsem asi 25 x 30 cm, ale příště bych použila o trochu větší, aby bylo těsto po upečení ještě nižší, já jsem upekla na 2 – 3 cm. 

Dejte do trouby, peče se asi 30 minut.

Po upečení nechte vychladnout. 
Neměla jsem čas dělat polevu, tak jsem ve 150 ml šlehačky rozpustila 30 g hořké čokolády a nechala vychladnout a dochladit v lednici. Pak jsem ji ušlehala a natřela na těsto.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Buchtu jsem dnes upekla, cele rodine chutna, takze uspela a zarazujeme ji do naseho jidelnicku.
Cauky Brona

Zdena řekl(a)...

Tak to mě moc těší, díky za zpětnou vazbu, ahoj Zdena