středa 11. listopadu 2015

Kachní prsa s dýňovými nočky a brusinkovým zelím

Prsa jsem připravovala na pánvi, ale pokud by se dalo grilovat, byla by výborná i z grilu. Byla z domácí kachny, poměrně velká, tak i příprava byla delší. Najedlo se nás 5, ale nic nezbylo, bylo to tak akorát. Zelí jsem sama vypěstovala, byla to ovšem jediná hlávka, která mi vyrostla a to velikosti většího grepu, ale byla krásně pevná, takže zelí z ní bylo dost, ale větší hlávka by byla lepší, mohli bychom si naložit více :-)

Potřebujete:
  •  1 hlávku červeného zelí
  •  olej nebo ghí
  •  1 cibuli, pokud dáváte, já ne, manžel ji nemá rád
  •  sůl, pepř
  •  2 PL hnědého cukru
  •  200 ml červeného vína
  •  3 vrchovaté PL brusinkové zavařeniny, džem je nejlepší.
  •  2 kachní prsa
  •  kmín
  •  1 hrnek dýňového pyré (použila jsem část z pečené dýně na přípravu polévky a zabila 2 mouchy jednou ranou)
  •  1 balení ricotty
  •  1 vejce
  •  2 hrnky hladké mouky (dala jsem 1 hladké pšeničné bio mouky a 1 celozrnné pšeničné bio)
  •  sůl

Zelí nakrájejte, dejte opéct na rozpálený tuk (pokud budete dávat cibuli, osmahněte ji nejdřív a pak dejte zelí). Osolte, opepřete, dejte špetku kmínu, cukr a zalijte vínem. Duste do měkka. Pokud bude třeba, v průběhu přidejte trochu vína. Nakonec zamíchejte do zelí marmeládu, prohřejte. Ochutnejte. Já jsem ještě nakonec musela trošku dosolit a přidat lžíci hnědého cukru, aby chuť byla tak akorát, takže laďte.
Na nočky smíchejte dýňové pyré, ricottu, mouku, vejce a sůl a udělejte noky. Pokud nebudete mít pečenou dýni (na kousky nakrájenou, osolenou, opepřenou a pokapanou olivovým olejem a 30 minut pečenou při 200 °C), stačí podušená dýně s minimem vody, kterou ale před použitím na pyré na noky zceďte. 



Vaří se ve vroucí osolené vodě, až vyplavou. Pak ještě chvíli nechte, tak 2 minutky a vylovte je na talíř. Noky jsem dala vařit až ve chvíli, kdy se dělalo maso. Navíc až je vylovíte, budete mít na pánvi už vypečený tuk, kterým je po vyndání na talíř můžete pokapat a promíchat.
Kůži na prsou nakrájejte do mřížky, osolte a lehce pokmínujte. 

Na pánvi rozpalte asi 2 PL ghí. Prsa dejte nejprve kůží dolů opékat, zmírněte plamen a opékejte dozlatova. Pak otočte a opékejte. Z kůže se bude vypékat tuk, takže bude na pánvi přibývat. Když budou zlátnout i z druhé strany, otočte je zase na kůži. Nesmíte mít moc prudký plamen, jinak se vám začnou připalovat. Záleží na tom, jak je maso velké. Mně to trvalo určitě 10 minut z každé strany a maso pak bylo uvnitř růžové, dalo by se říct medium. Upečená prsa vyndejte a nechte asi 10 minut odpočinout.

Teprve pak krájejte na plátky.

Podávejte s nočky a zelím.

Žádné komentáře: