čtvrtek 19. listopadu 2015

Křupavé korejské kuřecí kousky

Při hledání receptu na kimchi (kvašenou pikantní zeleninu, korejskou klasiku) jsem narazila na recept od Maangchi, která vaří a prezentuje korejskou kuchyni, a která mě naprosto dostala. Má celou řadu videoreceptů v neodolatelném podání. Sjela jsem toho postupně opravdu hodně. Doporučuji se na ni podívat. Rozhodně je inspirativní a láká k vyzkoušení korejské kuchyně, kterou u nás prakticky neznáme, je opravdu hodně exotická a všechno je jiné. Jídla asi hoří ohněm jasným, ale pálivost se jistě dá regulovat.
Já jsem si vybrala pro začátek (kromě kimchi, které jsem dělala jako první, ale nefotila jsem, až někdy příště) tak trochu fastfoodovku v korejském provedení. Ale byla jsem doma sama s mými chlapečky (jsou už prakticky dospělí :-), kteří nenesou moc libě můj příklon ke zdravějšímu stravování. Tak jsem si řekla, že udělám něco, co jim pojede a zároveň já uspokojím své exotické choutky. Tenhle recept je tedy téměř kompletně od Maangchi, jen jsem nahradila kuřecí křídla, která ona používá, masem ze čtvrtek. Trochu jsem upravila, resp. přizpůsobila ingredience.

Potřebujete:
  •  asi 1 kg kousků z kuřecích ¼, vykostila jsem je na porce velikosti asi velké švestky (právě u nás proběhla velmi zajímavá debata ohledně určení velikosti porce, jako co asi je, prošli jsme celý ovozel i různé jiné oblasti, velká švestka vyhrála, ale v podstatě je to porce, která je přiměřeně velká a ještě se dá pohodlně vzít do hůlek)
  •  1 PL strouhaného zázvoru
  •  ½ ČL soli a pepře
  •  bramborový škrob, nasypat do malé misky, obalovat a podle potřeby přisypávat
  •  1/3 hrnku nesolených burských oříšků
  •  4 stroužky česneku
  •  ½ ČL sušených chilli papriček
  •  ½ hrnku sójové omáčky
  •  ½ hrnku medu
  •  1 PL vinného octa
  •  1 PL sezamových semínek
  •  olej na smažení, který snese vyšší teploty, např. rýžový

Kuřecí ¼ vykostěte na jednotlivé porce, v misce osolte, opepřete a promíchejte se zázvorem, pak jednotlivé porce obalte ve škrobu, pořádně každou porci zmáčkněte, ať škrob pěkně na mase drží a ještě pak nakonec jednou mírně zvlhlé porce obalte.

Pak si z ostatních ingrediencí kromě sezamového semínka a buráků uvařte omáčku. Na oleji osmahněte česnek a chilli, pak přidejte ostatní ingredience, povařte, nechte omáčku v hrnci. Lehce opražte buráky a přidejte je k omáčce. Přidejte sezamová semínka.

Rozpalte olej v hrnci, je potřeba poměrně hodně oleje, je lepší použít menší hrnec a smažit po jednotlivých dávkách, oleje pak budete potřebovat méně, Kousky musí v oleji plavat. Zkuste jeden kousek namočit, když pění, začněte smažit. 

Smažte do mírně zlatavé barvy, asi 10 – 12 minut, hotové kousky vyndávejte do cedníku, ať odkapává přebytečný olej a pak je položte na ubrousek.

Když máte všechny osmažené, nechte je krátce odpočinout, znovu rozpalte olej a zase smažte stejně dlouho do medové barvy. Opět dávejte na cedník, nechte okapat.
Když máte všechny kousky osmažené, uveďte omáčku do varu a vhoďte osmažené kousky masa. Já jsem je promíchávala v míse, do hrnce se mi nevešly.

My jsme je jedli s rýží a moc jsme si pochutnali.

Žádné komentáře: