sobota 21. listopadu 2015

Štrúdl z jogurtového těsta

Pokud chcete zkusit něco jiného než jen listové nebo tažené těsto, toto je určitě dobrá volba. Těsto je křehké, velmi dobré, dobře se s ním pracuje.
Potřebujete:
  •  400 g hladké mouky (já jsem použila napůl celozrnnou pšeničnou mouku speciál, která vypadá skoro jako hladká mouka a celozrnnou pšeničnou mouku hladkou)
  •  200 g másla
  •  150 g bílý jogurt
  •  1 rovnou ČL soli
  •  jablka, hnědý cukr, bio citrónová kůra, skořice

Máslo nakrájejte na malé kostičky nebo nastrouhejte, podle toho, jak jej máte vychlazené. Zadělejte těsto a dejte odpočinout do lednice na půl hodiny. 

Pak těsto rozdělte na 2 díly. Vyválejte placku. Vál si buď lehce pomoučete a přidávejte dle potřeby, nebo válejte těsto na potravinové folii, na váleček se mi nelepilo nebo jen minimálně, tak jsem občas lehce sypla špetkou mouky. Doprostřed těsta dejte pruh na plátky nastrouhaných jablek, lehce pocukrujte, dejte bio citrónovou kůru a špetku skořice.

Já jsem ještě měla oříškovou drť, co mi zbyla po přípravě oříškového mléka, tak jsem ji také použila. 

Pak přeložte těsto z obou stran přes jablka, budete tedy mít jen jednu vrstvu těsta pod jablky a 2 nad nimi. 

Pak ostrým nožem vrchní vrstvy na několika místech propíchněte.
Rozpalte troubu na 180 °C.

Když mátě oba štrúdly hotové, dejte je na plechu do trouby. Pečte asi 30 – 40 minut. Měly by být na povrchu zlatavé.


Žádné komentáře: