pondělí 30. března 2015

Teplý bulgurový salát s jarními bylinkami

Původně jsem si jen chtěla udělat rychlou večeři, v lednici zbytek bulguru a jarního bejlí. Zatím se u nás ukázal jen popenec a trochu kopřiv, ale to úplně stačilo. Vařila jsem opravdu jen z toho, co dala lednička, jídlo mi nakonec ale tak chutnalo, že jsem udělala aspoň finální foto a podělím se o recept.

Potřebujete:
  •  2 PL olivového oleje
  •  stroužek česneku
  •  červenou papriku na kostičky
  •  hrnek uvařeného bulguru (trochu zavádějící, bulgur nevařím, zaliji vařící vodou v poměru 1,5 dílu vody na 1 díl bulguru, trochu osolím a nechám přikryté nabobtnat, funguje to na jemný i hrubý bulgur, který trvá déle, asi půl hodiny, jemný je asi za 15 minut)
  •  menší miska či hrnek nasekaných jarních bylin
  •  sůl, pepř
  •  2 PL zakysané smetany nebo pokud vám třeba zbyla omáčka od pečeného masa, já jsem měla smetanovou omáčku od kuřecích kousků
  • lístky bazalky na ozdobu

Na 2 PL olivového oleje osmahněte česnek, papriku a lehce chvíli opékejte, než začne zelenina vonět. Přihoďte bulgur a bylinky a lehce krátce osmahněte, přidejte smetanu či omáčku, osolte a opepřete, posypte bazalkou. Podávejte. Dobrou chuť.


Žádné komentáře: