středa 18. března 2015

Vepřová pečeně na bílém víně

Vynikající lahodné jídlo plné voňavého koření.

Potřebujete:
  • vepřové maso na pečeni, pokud budete mít domácí, tím lépe. Já jsem měla asi 2 kg kus masa s kostí ze zabíjačky, žádné speciální opracování, byla tam kotleta a ještě nějaké svaly okolo. Protože byl můj kus opravdu velký, rozpůlila jsem jej na 2.
  • sůl, pepř
  • fenykl koření, rozmarýn, šalvěj, pokud budete mít čerstvé, tím lépe, stačí po 2 větvičkách. Pokud sušené, tak asi po 1 ČL
  • 4 bobkové listy
  • 8 celých nevyloupaných stroužků česneku
  • asi 3 PL másla
  • ½ lahve suchého bílého vína.

 Rozpalte troubu na 200 stupňů.

Maso řádně osolte, opepřete a posypte fenyklovými semínky. Opečte přímo v pekáči na másle dozlatova. Přidejte česnek, bylinky, bobkové listy. Zalijte vínem přiklopte poklicí dejte do trouby.


Peče se asi 1 ½  hodiny. Maso během pečení dle potřeby i otočte. Pokud máte kus bez kosti, bude potřebovat méně času. Prostě ke konci nakukujte a zkoušejte. Nakonec pečte ještě asi 20 minut odkryté. Maso bylo šťavnaté a krásně měkké a opečené.
Po maso vyndejte z pekáče a nechte odpočívat. Omáčku přeceďte, česnek propasírujte. 


Podávat můžete s tím, co máte rádi. Měli jsme zelené fazolky a bramborovou Část kaše jsem smíchala půl napůl s pastiňákovým pyré. Byla to výborná kombinace s lahodnou chutí masa.



K masu by se hodily i gnocchi nebo špecle či domácí těstoviny.

Žádné komentáře: