pondělí 16. března 2015

Bramborové noky se zelím a uzeným tofu

Zcela jednoduché a rychlé jídlo, které vás překvapí svou chutí, která je i bez uzeného masa či pečeně velmi tradiční. Na tomto receptu vlastně nebylo co vymýšlet, jen jsem si říkala, že v postní době se nacpat uzeným asi není třeba a chtěla jsem použít své červené kysané zelí. Tedy ne mnou vypěstované, ale mnou naložené. S bílým zelím jsem už měla zkušenost, tak jsem chtěla zkusit i červené. Chutná jinak, ale je taky výborné. Jídlo by ale určitě bylo dobré i v bílozelové variantě. 

Potřebujete:
  • zbytek bramborové kaše, pokud budete noky dělat z brambor, budete potřebovat do těsta přilít i trochu teplého mléka, asi 1/4 hrnku, případně trochu více
  • 1 vejce
  • hrubou mouku
  • sůl
  • případně mléko dle potřeby
  • kysané zelí, červené nebo bílé, cibuli pod zelí nedávám, protože ji můj muž nesnáší, ale můžete ji použít, jak jste zvyklí
  • trochu rostlinného oleje
  • uzené tofu 

Na nočky jsem použila zbytek bramborové kaše, mohlo jí být 300 g, ke kaši jsem přidala vajíčko a zhruba 150 g hrubé mouky. Ale je potřeba trochu regulovat. Pokud budete pracovat s kaší, je v ní už mléko, tak do těsta už nepřidávejte.
Zadělejte těsto, které by mělo být nelepivé, ale ani ne tuhé. Podle potřeby, pokud bude lepit, přisypte opatrně trochu hrubé mouky. Těsto rozdělte na asi 3 díly, vyválejte válečky o průměru 2 - 3 cm a nakrájejte špalíčky, které ještě z jedné strany můžete stlačit vidličkou, budou vroubkované.
Na oleji osmahněte zelí, pokud jste jej slili příliš dobře, podlijte trochu vodou nebo lákem, podle chuti zelí. Slít předem zelí raději doporučuji, bývá dost kyselé a kyselost by neměla být zcela dominující chuť, takhle můžete trochu naředit vodou a chuť zjemnit.
Zelí poduste a upravte, jak vám chutná, osolte, trochu oslaďte.
Pak už zbývá jen nakrájet tofu na kousky a opéct na lžící rostlinného oleje dozlatova.




                                             


Žádné komentáře: