neděle 15. března 2015

Marocký jehněčí tajine z žeber


Přemýšlela jsem, jak použít jehněčí žebírka, aby hotové jídlo nasytilo více strávníků a aby si pochutnali.
Rozhodla jsem se pro marockou úpravu.
Nemám originál tajine nádobu, peču v litinovém pekáči.


Potřebujete:
  • jehněčí žebra vcelku, asi kilo, pokud je na žebrech víc svalů, ponechte je. Pokud možno odblaňte a očistěte, co se dá. Naporcujte na několik větších kusů. Samozřejmě můžete použít i jiné jehněčí maso na kousky nakrájené.
  • směs koření: 1 čl kurkumy, 1 čl mletého zázvoru, 3 čl mletého římského kmínu, 1 čl uzené papriky, ½ čl čili, 1 čl. harissy
  • 1 červenou papriku na kousky
  • 1 cibuli nadrobno, 2 stroužky česneku
  • 2 pl rajského protlaku
  • 1 konzerva sekaných rajčat
  • asi půl litru vývaru nebo vody
  • sůl, pepř, citrónová šťáva na dochucení

 V misce smíchejte koření s protlakem a směsí potřete nasolená žebra. V hrnci lehce zpěňte cibulku a česnek a přihoďte papriku, vše lehce osmahněte. Pak vyndejte na talíř a opečte lehce žebra. Vraťte zpět zeleninu a přidejte konzervu rajčat a vývar.
Teď byste mohli přidat i půl hrnku rozinek nebo sušené meruňky či švestky. Já jsem byla trochu konzervativní s ohledem na strávníky, pro které jsem pokrm chystala. 
Hrnec přikryjte pokličkou, dejte do trouby rozpálené na 160 stupňů na 1,5 – 2 hodiny. Asi půl hodiny před koncem můžete přidat vařenou nebo sterilovanou cizrnu. Já jsem tentokrát nedala. Občas zkontrolujte, podle potřeby mírně podlijte. Poslední půl hodiny nastavte teplotu na 180 °C.





Po upečení nechte trochu vychladnout, vyndejte žebírka na talíř a oberte, je to snadná práce. Pak vraťte maso zpět do omáčky.


Podávat můžete s kuskusem, bulgurem či rýží. Posypte zeleným koriandrem.



Žádné komentáře: